سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون

سیاه شدن تصویر تلویزیون یک عیب شایع در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی  می باشد. این مشکل یا خرابی در تلویزیون ها با مدل های مختلف متفاوت است. به طور مثال در تلویزیون های ال ای دی بیشتر مربوط به لامپ های بک لایت تلویزیون می باشد. و در تلویزیون های ال سی دی مربوط به لامپ های فلورسنت و برد اینورتر تلویزیون است. 

سیاه شدن تصویر تلویزیون به دلیل آب خوردگی صفحه تلویزیون نیز می تواند باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که شوینده و یا پاک کننده را اول به دستمال بزنید بعد صفحه را تمیز کنید. پاشیدن مستقیم پاک کننده به صفحه تلویزیون احتمال خرابی پنل را زیاد می کند. تعمیر پنل هزینه بالای دارد. 

سیاه شدن تصویر می تواند به علت فعال  شدن گزینه صرفه جویی انرژی باشد. که شما می توانید وارد منوی تنظیمات تلویزیون شود و مشکل را حل کنید. برای این کار به منوی تنظیمات تصویر تلویزیون بروید و گزینه صرفه جوی را به حالت غیر فعال یا خاموش بگذارید. تا نور صفحه به طور کامل روشن باشد.

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون

سیاه شدن تصویر تلویزیون به علت خرابی بک لایت

یکی موضوع مهم و اصلی سیاه شدن تصویر تلویزیون خرابی بک لایت تلویزیون می باشد. بک لایت مجموعه از لامپ های led می باشد که برای روشن کردن تصویر تلویزیون استفاده می شود. در صورتی که بک لایت تلویزیون خراب شود صفحه تلویزیون سیاه می شود. دلیل سیاه شدن در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی این است که پنل تلویزیون یا همان صفحه از خود نوری ندارد. برای این که صفحه به نمایش دراید نیاز به نور دارد. برای اینکه بیشتر متوجه شوید برای شما یک مثال واضح می زنیم. صفحه تلویزیون مانند نوار آپارات در سینما های قدیمی می باشد. که نور پشت آپارات باعث می شود که تصویر دیده شود. صفحه تلویزیون های ال ای دی کی آپارات دیجیتال می باشد. که با تابیدن نور به آن صفحه نمایان می شود.

تعمیر بک لایت یک کار تخصصی و بسیار سخت می باشد. دلیل سختی آن باز کردن تمام اجزای تلویزیون برای رسیدن به بخش بک لایت می باشد. در صورتی که این کار توسط یک شخص بدون تجربه انجام شود. باعث خرابی بقیه قسمت های تلویزیون می شود و در بعضی مواقع تلویزیون غیر قابل تعمیر می شود. بهترین کار تماس با نمایندگی مجاز تعمیر تلویزیون می باشد.

یکی دیگر از عواملی که باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود خرابی برد تیکان تلویزیون می باشد. برد تیکان وظیفه ایجاد تصویر برروی صفحه تلویزیون را دارد. در صورتی که کوچکترین مشکلی در این برد و کابل های رابط آن ایجاد شود تصویر تلویزیون به مشکل می خورد.

 

 

سیاه شدن تصویر تلویزیون به علت خرابی برد تیکان

 

سیاه شدن تصویر به علت خرابی برد تیکان

 

یکی دیگر از عواملی که باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود خرابی برد تیکان تلویزیون می باشد. برد تیکان وظیفه ایجاد تصویر برروی صفحه تلویزیون را دارد. در صورتی که کوچکترین مشکلی در این برد و کابل های رابط آن ایجاد شود تصویر تلویزیون به مشکل می خورد.

خرابی برد تیکان معمولا به دلیل گرم شدن بیش از حد برد و یا اینکه آب خوردگی پنل ایجاد می شود. برد تیکان مجموعه از قطعات الکترونیکی می باشد که با خراب شدن هر یک از این قطعه ها تصویر تلویزیون قطع یا سیاه می شود. در بیشتر موارد برد تیکان قابل تعمیر می باشد. اما نکته بسیار مهم این است که این کار باید توسط افراد متخصص انجام شود.

در صورتی که تعمیر یا تعویض برد تیکان توسط یک فرد بی تجربه انجام شود باعث خرابی پنل تلویزیون نیز می شود که در این صورت تلویزیون غیر قابل تعمیر می شود. 

نکته بسیار مهم که شما باید بدانید این است که در حال حاضر پنل یا همان صفحه نمایش بسیار گران قیمت است. و هزینه تعویض این قطه مقرون به صرفه نمی باشد.

تعمیر برد تیکان نیاز به ابزار های تخصصی و حرفه ای در این زمینه دارد. و اینکه قطعات استفاده شده برای تعمیر برد تیکان باید کاملا اورجینال باشند. 

 

سیاه شدن تصویر به علت خرابی برد پاور تلویزیون

برد پاور تلویزیون وظیفه ولت رسانی به تمام قسمت های تلویزیون را دارد. در صورتی که برد پاور خراب شود می توانید مشکلات متفاوتی اینجاد کنید. یکی از این مشکلات سیاه شدن تصویر تلویزیون می باشد. در صورتی که ولتی برای تامین برق مورد نیاز ال ای دی های بک لایت تولید نشود. بک لایت تلویزیون از کار می افتد و تصویر تلویزیون قطع می شود. نکته بسیار مهم در پاور تلویزیون این است که در اکثر موارد قابل تعمیر می باشد و هزینه تعمیر آن نسبت به بقیه برد های کمتر می باشد. 

برای تعمیر برد پاور نیز باید از قطعات اصلی استفاده شود. در غیر این صورت خرابی در زمان کوتاه تکرار می شود. یکی از دلایل مهم در خرابی برد پاور نوسان برق می باشد. شما برای جلوگیری از این مشکل می توانید از محافظ برق استفاده کنید. گزینه دوم در خرابی برد پاور فرسودگی قطعات برد پاور می باشد. که شما برای جلوگیری از این مشکل نیز می تواند هر 4 یا 5 سال برد پاور تلویزیون خود را سرویس کنید. این کار باید توسط نمایندگی مجاز تعمیر تلویزیون انجام شود.

 

آب خوردگی پنل تلویزیون

 

سیاه شدن تصویر به علت آب خوردگی پنل تلویزیون

یکی از دلایلی که باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود. آب خوردگی پنل تلویزیون می باشد. آب از صفحه تلویزیون به برد های تلویزیون نفوذ می کند و باعث ایجاد جرقه و سولفات شدن برد تلویزیون می شود. در این صورت برد فلت پنل تلویزیون دچار خرابی می شود و باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود.

تعمیر پنل تلویزیون باید توسط دستگاه تعمیر پنل انجام شود. برای تعمیر پنل تلویزیون باید به تعمیرگاه منتقل شود. هزینه تعمیر پنل تلویزیون نسبت به بقیه اجزای تلویزیون بیشتر می باشد. چون قطعات مصرفی در این زمینه گران قیمت می باشند.

بهترین کار برای جلوگیری از آب خوردگی پنل این است که تلویزیون را در قسمتی از منزل قرار دهید که آب به صفحه تلویزیون نخورد. به طور مثال اگر تلویزیون را زیر کولر گازی قرار دهید احتمال خراب شدن آن زیاد است. و نکته دیگر این که به هیچ عنوان پاک کننده صفحه تلویزیون را به طور مستقیم به صفحه نپاشید. برای این کار ابتدا آن را به دستمال مخصوص تمیز کردن صفحه تلویزیون بپاشید بعد به آرامی صفحه تلویزیون را پاک کنید.

لازم به ذکر است که کوچترین قطرات آب که بتواند از قسمت پاین صفحه تلویزیون به آن وارد شود باعث خرابی پنل تلویزیون می شود.  حداکثر سعی خود را برای جلوگیری نفوذ آب به صفحه تلویزیون انجام دهید.