سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

 

تعمیر ظرفشویی وبش

پایکار سرویس، از معدود تعمیرگاه هایی می باشد که می توانید با خاطری آسوده، روی کارشناسان این مجموعه حساب باز کنید. همانطور که می دانید کشور ما، در دل تحریم های زیادی قرار دارد. همین موضوع باعث شده است تا ارتباط با شرکت سازنده قطع گردد. از این رو مرکزی تحت عنوان؛ نمایندگی، فعالیتی ندارد. اما نیازی به نگرانی از بابت تعمیر لوازم خانگی بوش ، به خصوص تعمیر ماشین ظرفشویی بوش خود نداشته باشید. این مرکز با داشتن متخصصان دوره دیده و کاربلد در زمینه ی سرویس و تعمیرات، بصورت آنی، بعد از ثبت درخواست شما، کار را برای مصرف کنندگان ماشین ظرفشویی آسان کرده است.

ماشین ظرفشویی یکی از دستگاه هایی است که محبوبیت بسیار زیادی بین منازل، هتل ها، رستوران ها و ... یافته است. سهولت استفاده از این دستگاه آن چنان لذت بخش بوده است که با یکبار استفاده ی آن، نمی توان جای خالی یا خرابی آن را به سادگی پذیرفت. خرابی ماشین ظرفشویی می تواند یک دغدغه ی بزرگ و نگران کننده برای کاربر باشد. اما بهتر است با حفظ خونسردی بهترین تصمیم را گرفته و تعمیر دستگاه را بدون اطلاع به افراد سود جو و نا بلد نسپارید. پایکار سرویس تعمیرات ظرفشویی بوش شما را با کیفیت اولیه تضمین می کند.

این تعمیرگاه با دارا بودن شعب متعدد در استان تهران و کرج؛ آمادگی پشتیبانی تمام نقاط را در سریع ترین زمان دارد. با تماس شما و ثبت درخواست، همکاران ما با تجهیزات مورد نیاز به محل شما اعزام می شوند و به تعمیر ظرفشویی بوش شما می پردازند. تمامی خدمات ما با 180 روز گارانتی تعمیرات، به صورت کتبی برای جلب رضایت خاطر شما و مهر تاییدی بر کیفیت عملکرد

متخصصان ما خدمت شما مشتریان عزیز ارائه می شود.

 

تعمیرات ظرفشویی بوش

 

خدمات ارائه شده در پایکار سرویس، سرویس و تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش، منحصر به ایراد خاصی نیست و تعمیر تمامی ایراد های مرتبط با این دستگاه را شامل می گردد. هدف نهایی پایکار سرویس، سرویس و تعمیر قطعات معیوب این دستگاه است؛ از این‌ رو حدالامکان از تعویض قطعات اصلی ماشین ظرفشویی خودداری می گردد تا هزینه های احتمالی کاهش یابد. 

اما از سویی دیگر، در صورتی که میزان نقص دستگاه بالا بوده و نیاز به تعویض برخی قطعات باشد، به شما این اطمینان را می دهیم که قطعات جایگزین شده در تعمیرگاه ظرفشویی بوش، دقیقا مانند قطعه ی قبلی بوده و از بالاترین سطح کیفی برخوردار باشند. در صورتی که تعمیر ماشین ظرفشویی بوش به دست کارشناسان این حیطه و با استفاده از تجهیزات تخصصی این کار انجام پذیرد؛ می‌تواند کیفیت اولیه این محصول را بازیابی کرده و مجدداً به کاربر، لذت کار با یک دستگاه نو و سالم را بچشاند.

در اکثر مواقع مشکلات به وجود آمده ناشی از استفاده ی نادرست و عدم نگهداری صحیح می باشد. متخصصان ما نکات و توصیه های مهمی در رابطه با نگهداری و طرز استفاده ی صحیح از ماشین ظرفشویی بوش را به شما آموزش خواهند داد، تا بتوانید از دستگاه خود استفاده بهتری داشته باشید و طول عمر مفید آن را افزایش دهید. برای ثبت درخواست تعمیر یا سرویس دستگاه خود، می توانید فرم درخواست را تکمیل و یا با شماره 47639-021 تماس حاصل فرمایید.

 

عیب یابی و نحوه ی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

عیب یابی ظرفشویی بوش

 

زمانی که ماشین ظرفشویی بوش دچار مشکل شود، اولین سوالی که برای کاربران ایجاد می شود این است که مشکل ایجاد شده مربوط به کدام قسمت از دستگاه است. مطالعه ی مطالب زیر سطح دانش فنی شما را نسبت به تعمیر ظرفشویی بوش بالا می برد. تعمیرکاران ما در پایکار سرویس طی سال ها تجربه در زمینه ی تعمیرات ماشین ظرفشویی، به این نتیجه رسیده اند که متداول ترین مشکلات در مدل های مختلف ماشین ظرفشویی بوش شامل موارد زیر می باشند. گفتنی است که تعمیرکاران در این مرکز، به تمامی مشکلات تسلط کامل داشته و بهترین خدمات را در این امر ارائه می دهند.

 

ماشین ظرفشویی بوش روشن نمی شود

 

در مورد هر وسیله ای یکی از بارز ترین نشانه ها برای خراب شدن، روشن نشدن آن جهت استفاده ی مجدد است. یکی از دلایل شایع و تماس ها برای درخواست تعمیرات نیز همین مورد است. در هنگام مواجه با این مشکل بهتر است ابتدا فیوز برق، پریز و کابل دستگاه بررسی شود.
درب ماشین ظرفشویی، نیز شاید درست بسته نشده باشد؛ پس نیاز است تا این مورد هم بررسی شود. در صورت اطمینان از این موارد لازم است با پایکار سرویس تماس حاصل کرده و درخواست نیرو کنید، تا در صورت وجود مشکل جدی، اقدامات لازم و به موقع انجام شود. در صورتی که مشکل از موارد ذکر شده نبود، احتمال ایراد در برد الکترونیک وجود دارد.

ماشین ظرفشویی بوش تخلیه نمی کند

 

یکی از ایرادهای رایج در ماشین ظرفشویی بوش عدم تخلیه آب می باشد. زمانیکه دستگاه تخلیه نمی کند، پی بردن به اینکه ایراد در کدام قسمت دستگاه می باشد، نیازمند تخصص و مهارت بالایی می باشد. از این رو، این کار حتما باید توسط تکنسین مجرب ظرفشویی انجام گیرد. از جمله دلایلی که باعث بروز این مشکل می شود شامل موارد زیر است:

  • وجود مشکل در پمپ تخلیه

  • مسدود بودن یا پیچ خوردن شلنگ تخلیه 

  • مسدود بودن صافی کف ماشین ظرفشویی

  • مسدود بودن چاه فاضلاب

  • خرابی برد الکترونیک و وجود مشکل در سیم کشی

 

تخلیه نکردن ظرفشویی معمولا با ارور یا کد خطا همراه است. در مواردی که مشکل از صافی، شلنگ و چاه تخلیه باشد، رفع مشکل توسط خودتان امکان پذیر است. اما اگر خودتان قادر به برطرف کردن مشکل نبودید، قبل از هر اقدامی از یک تکنسین متخصص در این امر کمک بگیرید.

کلید های ماشین ظرفشویی بوش عمل نمی کنند

 

زمانی که متوجه شدید یکی یا کلیه کلیدهای پنل دستگاه کار نمی کند؛ اشکالی در برد الکترونیکی آن به وجود آمده، که نیاز به بررسی دقیق و تست توسط فرد متخصص و مجرب دارد. برای این کار لازم است عیب یابی توسط نیروی فنی تعمیرگاه بوش در تهران انجام شود و بعد در صورت لازم اقدامات مربوطه برای حل مشکل به وجود آمده، به عمل درآید.

خراب شدن موتور ماشین ظرفشویی بوش

 

یکی از دلایل و مشکلات شایع برای تعمیرات ظرفشویی بوش که مراجعه و تماس با پایکار سرویس را در پی دارد. صدا دادن دستگاه و بعد خاموش شدن آن است. اگر صدای وز وز از دستگاه شنیدید و بلافاصله خاموش شد؛ مشکل قطعاً از موتور است. بهتر است با متخصص مربوطه مشورت کرده  و از آن ها کمک بخواهید. شما می توانید برای این امر با شماره ی 47639-021 تماس بگیرید، تا بعد از عیب یابی دقیق، در صورت لزوم جهت تعمیر یا تعویض موتور اقدامات لازم انجام پذیرد.

ماشین ظرفشویی بوش ظرف ها را تمیز نمی شوید

 

اگر لکه های متعددی روی ظرف شما باقی می ماند، بعد از بیرون آوردن آنها متوجه می شوید که به درستی شسته نشده اند؛ احتمالا از برنامه ی شستشوی مناسب یا مواد شوینده با کیفیت استفاده نکرده اید. در صورتی که با تغییر مواد شوینده و برنامه ی شستشو باز هم این ایراد تکرار شد، دلایل زیر برای این ایراد وجود دارد:

 

  • موتور مقسم به درستی عمل نمی کند

  • آب به اندازه ی کافی گرم نمی شود

  • پروانه ها به درستی نمی چرخند

  • جت واش به درستی عمل نمی کند

آب وارد ماشین ظرفشویی بوش نمی شود

 

اگر متوجه شدید که آبگیری مناسب توسط ماشین ظرفشویی بوش انجام نمی پذیرد، ممکن است بخش های مختلف دچار ایراد شده باشند. این بخش ها عبارت هستند از: شیر آلات، سوییچ شناور، آکواستاپ، برد الکترونیک و ... . به همین دلیل؛ دستگاه نیاز به بررسی کامل دارد تا از نقطه ی معیوب به طور دقیق مطلع شوید و اقدام لازم برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش انجام بگیرد.

ماشین ظرفشویی بوش ظرف ها را خشک نمی کند

 

اگر پس از اتمام کار دستگاه، متوجه شدید که ظرف ها به خوبی خشک نشده اند، احتمال وجود مشکل در سیستم جریان هوای گرم وجود دارد. این سیستم شامل فن، هیتر و کانال هایی برای ایجاد و هدایت جریان هوای گرم می باشد. بدیهی است که این سیستم، فرمان خود را از برد الکترونیک دریافت می کند. اگر مشکلی در برد الکترونیک، هیتر و فن به وجود آید عمکرد این سیستم مختل می شود. در نتیجه رطوبت و قطره های آب روی ظروف در پایان کار باقی می ماند و ظروف به درستی خشک نمی شوند.

درب ماشین ظرفشویی بوش بسته نمی شود

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

 

ممکن است در شروع کار متوجه شوید که درب بسته نمی شود یا به درستی چفت نمی گردد. ممکن است نوار لاستیکی کنار درب ایراد پیدا کرده باشد که باید تعویض شود. همچنین احتمال خرابی چفت درب نیز وجود دارد، که برای تعمیر و یا تعویض آن باید توسط تکنسین ظرفشویی بوش در این امر مورد بازدید قرار گیرد.

کدر ماندن ظروف شیشه ای و بلور پس از پایان عملیات شستشو

 

سختی آب در بسیاری از مناطق و فشار آن در این امر دخیل هستند که باید برطرف شود. در غیر این صورت با باقی ماندن این مسئله به قوت قبل، شاید نیاز شود که دستگاه توسط کارشناسان فنی پایکار سرویس مورد بازدید قرار گیرد. استفاده از نمک های نا مرغوب و ایجاد مشکل در رزین های مخزن نمک، یکی دیگر از عوامل موثر در بروز این مشکل می باشد.

شستشو بیش از حد طول می کشد

 

زمانی که عملیات شسشتو به مقدار قابل توجهی بیشتر از حد معمول طول بکشد، نشان دهنده ی وجود مشکل در یکی از قسمت ها می باشد. دلایلی که عمدتا باعث این اتفاق می شوند شامل موارد زیر می باشند:

 

  • آبگیری با سرعت کم انجام می شود

  • آب به درستی گرم نمی شود

  • عمل تخلیه دچار مشکل شده است

  • مرحله ی خشک کن به درستی انجام نمی شود

شما می توانید جهت عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش با پایکار سرویس تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان مشکل ایجاد شده رفع گردد.

نشتی و آبریزی ماشین ظرفشویی بوش

 

نشتی آب از ماشین ظرفشویی و جاری شدن آب از زیر آن، یکی از مشکلات رایج در این دستگاه می باشد. قبل از اقدامات تعمیر، به صورت گسترده اطمینان حاصل کنید که به اندازه از شوینده ها استفاده کرده اید یا شلنگ آن درست متصل شده باشد. از بین رفتن و استهلاک نوارهای اطراف درب هم یکی از دلایل عمده مبنی بر این مشکل است. به طور کلی آبریزی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. قسمت هایی از دستگاه که معمولا باعث آبریزی می شوند عبارت اند از:

  • سینک اصلی (سوراخ شدن سینک در اثر خوردگی)

  • واشر دور درب

  • شلنگ ها و اتصالات

  • منبع های جانبی و شیر برقی های آن

  • مخزن نمک

  • موتور یا جت واش                                

  • هیت پمپ 

  • پمپ تخلیه

در واقع اساس کار ظرفشویی بوش شستشوی ظروف با آب داغ می باشد. یعنی؛ تمام قسمت های دستگاه که آب از آن عبور می کند، یا با آب در تماس است، می تواند باعث نشتی و آبریزی شود. 

 

صدای بیش از حد ماشین ظرفشویی بوش

 

اگر دستگاه شما حین کارکردن صدای زیادی دارد، ابتدا بررسی کنید که چیدمان ظروف در سبد درست باشند تا پروانه ها با ظروف برخورد نکنند. دلایلی فنی برای این مشکل وجود دارد، که شامل موارد زیر می شود:

 

  • خراب شدن موتور یا جت واش

  • خرابی هیت پمپ

  • خرابی فن خشک کن

  • خراب شدن پمپ تخلیه

  • خراب شدن شیر برقی یا آکواستاپ

  • خراب شدن بازوی آبپاش

 

در صورت مواجه با صدای زیاد، دستگاه را خاموش کرده و به هیچ وجه استفاده نکنید. چون استفاده از دستگاه در این حالت باعث خرابی بیشتر می شود. جهت رفع مشکل در اسرع وقت اقدام کنید. برای تعمیر ظرفشویی بوش جهت رفع صدای زیاد آن  با ما تماس بگیرید.

پروانه ها به درستی نمی چرخند

 

اگر متوجه شدید که پروانه های بالایی یا پایینی به درستی نمی چرخند، احتمال وجود مشکل در عملکرد موتور مقسم وجود دارد . موتور مقسم جریان ورودی به بازوی پروانه ها را کنترل می کند. اگر موتور مقسم از کار بیفتد یا به درستی عمل نکند؛ در چرخش پروانه ها اختلال ایجاد می شود. گیر کردن تکه های غذا به بازو و پروانه ها نیز باعث بروز این مشکل می شود. همچنین اگر ظروف خیلی بزرگ در سبدها چیده شده باشند، به نحوی که پروانه ها هنگام چرخش به آن برخورد کند، این مشکل به وجود می آید.

ماشین ظرفشویی بوش بوی بد می دهد

 

اگر ماشین ظرفشویی شما بوی بد می دهد، به نحوی که استفاده از آن برای شما منزجر کننده است؛ این مشکل می تواند به دلیل باقی ماندن آب در کف سینک باشد. وقتی آب به صورت راکد در ظرفشویی باقی بماند و درب ماشین بسته باشد، این اتفاق باعث گندیده شدن آب و انتشار بوی بد می شود. اگر شلنگ تخلیه ی آب به محل مناسب، طبق استانداردهای لازم وصل نشده باشد، احتمال برگشت آب و بوی بد فاضلاب به داخل ماشین ظرفشویی وجود دارد. همچنین اگر آب به درستی تخلیه نشود، باعث ایجاد بوی بد خواهد شد.

 

نکته: پس از اتمام کار دستگاه و خارج کردن ظروف، درب دستگاه را به حالت نیمه باز قرار دهید تا هوا در داخل آن گردش یابد و رطوبت موجود در آن از بین برود.

در ماشین ظرفشویی بوش آب جمع می شود

 

شاید هنگام استفاده از دستگاه و چیدن ظروف در آن، متوجه شوید که خود به خود در قسمت کف آن، آب جمع شده است. این یکی از مشکلات رایج و متداول در ماشین های ظرفشویی می باشد. زمانی که آکواستاپ معیوب شود و واشر آن از حالت آب بندی خارج شود، به مرور زمان آب را از خود عبور داده و دستگاه از آب پر می شود. یکی دیگر از دلایل؛ خرابی برد الکترونیک می باشد.

به این صورت که در حالت خاموش برد، ولتاژ برق را به صورت شوک به شیر برقی یا آکواستاپ وارد می کند. همچنین اگر شلنگ تخلیه به اتصالات زیر سینک ظرفشویی متصل باشد، آبی که از اتصالات زیر سینک عبور می کند وارد شلنگ تخلیه شده و مسیر برگشت را به سمت داخل دستگاه طی می کند. برای رفع این ایراد با پایکار سرویس جهت تعمیرات ظرفشویی بوش تماس حاصل بفرمایید. تا همکاران ما در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.

ارور های ماشین ظرفشویی بوش

امروزه ماشین های ظرفشویی جدید بوش دارای نمایشگرهایی هستند که کار تکنسین ها را برای رفع عیب راحت کرده اند، در ادامه تمامی خطاهای رایج در این دستگاه را بیان می کنیم. ارور ها در مدل هایی از ماشین ظرفشویی بوش که سری sms و sgs هستند؛ مثل یک کد دیجیتالی ظاهر می شود.

دقت کنید که تنها دانستن معنی ارور برای برطرف کردن ایراد آن کافی نیست. زیرا ارور نمی تواند مشخص کند به طور دقیق ایراد از کدام نقطه می باشد. این کار نیاز به متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی بوش دارد. لیست زیر تنها سطح آگاهی شما را در این زمینه بالا می برد و کمکی برای خودکفایی در امر تعمیر نمی باشد.