سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد

یک از خرابی های که در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی پیش می آید، نداشتن تصور در تلویزیون می باشد. به این صورت که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد. بعضی مواقع هنگام نگاه کردن تلویزیون برای یک لحظه تصویر تلویزیون قطع می شود و دوباره وصل می شود. معمولا این مشکل از آنتن تلویزیون یا سیم کشی ساختمان می باشد. و این مشکل از تلویزیون نمی باشد. در صورتی که  تصویر تلویزیون قطع شود و صدا باقی بماند، و بعد از چند ثانیه مشکل برطرف نشود. این خرابی از تلویزیون می باشد که می تواند چند علت داشته باشد. یکی از شایع ترین خرابی ها بک لایت تلویزیون می باشد. بک لایت نور زمینه تلویزیون می باشد که با قطع شدن آن تصویر سیاه می شود.

برای اینکه تشخیص دهید که بک لایت خراب است یا نه از یک چراغ قوه استفاده کنید. با چراغ قوه را روشن کنید و به صورت مورب نور را به صفحه تلویزیون بتابانید در صورتی که هاله ای از تصویر مشخص بود بک لایت تلویزیون خراب شده است و باید تعمیر شود. یکی دیگر از خرابی های که باعث قطع شدن تصویر تلویزیون می شود آب خوردگی صفحه تلویزیون می باشد. وقتی تلویزیون دچار آب خوردگی می شود تصویر تلویزیون قطع می شود ولی بک لایت روشن می ماند. تصویر تلویزیون تقریبا به صورت سرمه ای می شود. برای اینکه از آب خوردگی جلوگیری شود از محافظ پنل تلویزیون استفاده شود.

 

مهمترین علت نداشتن تصویر در تلویزیون

شایع ترین علت قطع شدن تصویر تلویزیون در حالی که صدا دارد خرابی بک لایت تلویزیون می باشد. خرابی بک لایت در تلویزیون ها در برند های مختلف و سایزهای مختلف متفاوت است. به و طور مثال در تلویزیون های ال جی در سایز های 32 تا 43 با خراب شدن بک لایت صفحه تلویزیون به طور کامل سیاه می شود در حالی که صدا وجود دارد. اما در سایزهای 47 تا 75 به این صورت است که با خراب شدن بک لایت تصویر تلویزیون به حالت چشمک زدن در می آید. در این حالت نیز صدا وجود دارد. تلویزیون های ال جی در سایزهای بزرگ دارای دو یا سه سری بک لایت می باشند که با خرابی یک سری تلویزیون دستور قطع شدن تصویر را می دهد و تصویر تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند.

 

نداشتن تصویر در تلویزیون

خرابی بک لایت در تلویزیون های ال ای دی سامسونگ با ال جی متفاوت است. به این صورت است که بک لایت در تلویزیون های سامسونگ با یک سری لامپ ال ای دی با خراب شدن حتی یک لامپ تصویر تلویزیون به صورت کامل قطع می شود. اما اگر از دو سری بک لایت برخوردار باشند نصف صفحه تاریک و نصف صفحه روشن می ماند. البته در بعضی از تلویزیون های جدید این خرابی متفاوت است. به این صورت که با خراب شدن بک لایت صدا و تصویر تلویزیون قطع می شود. قبل از اینکه با مرکز تعمیر تلویزیون تماس بگیرید کاری زیر را انجام دهید

اگر احتمال می دهید که تلویزیون شما دچار آب خوردگی شده است تلویزیون را به مدت 24 ساعت خاموش کنید. یک نکته مهم اینکه به هیچ وجه با سشوار تلویزیون را خشک نکنید که باعث آسیب به صفحه تلویزیون می شود. در صورتی که بعد از این مدت مشکل برطرف نشد تلویزیون را از برق بکشید و با مرکز تعمیر تلویزیون تماس بگیرد و به هیچ عنوان دیگر تلویزیون را روشن نکنید، در غیر این صورت تلویزیون دچار خرابی بیشتر می شود.

تلویزیون را خاموش کنید و از برق بکشید. حالا تمام دستگاه های مانند dvd و رسیور را از تلویزیون جدا کنید و بعد تلویزیون را روشن کنید. احتمال برطرف شدن مشکل وجود دارد.

یکی از نکاتی که باعث می شود تصویر تلویزیون را قطع شود خارج شدن تلویزیون از تنظیمات ورودی است. برای این کار به منوی تلویزیون بروید و قسمت ورودی های تلویزیون را انتخاب کنید و تلویزیون را بر روی ورودی دلخواه قرار دهید. به طور مثال اگر hdmi1 فعال است آن را انتخاب کنید.در صورتی که با زدن دکمه منو هیچ تصویری ظاهر نشد به احتمال زیاد برد تیکان تلویزیون خراب شده است. یکی دیگر از نشانه های خرابی برد تیکان سرمه ای شدن صفحه تلویزیون می باشد. در این حالت نیز صدای تلویزیون قطع نمی شود.

یک موضوع شایع دیگر به هم خوردن تنظیمات تصویر تلویزیون می باشد. برای حل این مشکل به منوی تنظیمات تصویر بروید و صرفه جویی انرژی را غیر فعال کنید. بعضی وقت ها این تنظیمات بر روی حد اکثر قرار می گیرد و صفحه تلویزیون تاریک می شود.

اگر تلویزیون صدا و تصویر ندارد احتمال خرابی کابل hdmi وجود دارد. برای تست کابل بهتر است که جای سوکت را تعویض کنید در صورتی که مشکل برطرف نشد. با یک کابل دیگر امتحان کنید تا مشکل برطرف شود.

 

قطع وصل شدن تصویر تلویزیون ال جی

 

قطع وصل شدن تصویر در تلویزیون ال جی معمولا از خرابی بک لایت می باشد. این خرابی بیشتر در سایزهای 47 تا 65 ال جی اتفاق می افتد. دلیل این که تصویر قطع وصل می شود ، پروتک کردن تلویزیون می باشد. تلویزیون های سایز بزرگ از دو سری بک لایت استفاده شده است و با خرابی یک سری از بک لایت ها تلویزیون تصویر به حالت چشمک زن می رود. یک نکته مهم این است که برای تعمیر بک لایت تلویزیون بهتر است که ال ای دی های بک لایت به صورت کامل تعویض شود. در غیر این صورت احتمال تکرار خرابی بک لایت وجود دارد. معمولا بک لایت تلویزیون یک عمر 3 تا 5 ساله دارد. به همین دلیل بهتر است که بک لایت به طور کامل تعویض شود.

چند نکته مهم برای پیشگیری از بک لایت تلویزیون ال جی وجود دارد که برای شما توضیح می دهیم. اولین موضوع این است که تلویزیون نباید در یک محیط خیلی گرم قرار بگیرد. به طور مثال نباید تلویزیون جای باشد که پشت آن وسیله گرمایشی مثل بخاری یا شوفاژ باشد. این موضوع باعث می شود که گرمای ال ای دی های بک لایت زیاد شده و باعث خراب بک لایت می شود. نکته دوم زیاد بودن نور زمینه تلویزیون می باشد. برای حل کردن این موضوع به منوی تنظیمات تصویر بروید و گزینه نور زمینه را کم کنید، این کار را تا جایی انجام بدهید که کیفیت تصویر تلویزیون کم نشود.

 

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

 

قطع شدن تصویر در تلویزیون های سامسونگ مربوط به بک لایت تلویزیون می باشد. خرابی بک لایت در تلویزیون های سامسونگ با ال جی متفاوت است. تلویزیون های سامسونگ معمولا از چند سری بک لایت استفاده می شود. بیشتر در تلویزیون های 32 اینچ است که از یک سری بک لایت استفاده شده است. با خراب شدن بک لایت تصویر تلویزیون سیاه می شود ولی صدا باقی می ماند. یک موضوع مهم در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ این است که بهتر است که لامپ های ال ای دی به طور کامل تعویض شود که خرابی تکرار نشود. 

یکی دیگر از خرابی های که باعث قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ می شود، خرابی پنل تلویزیون می باشد. یک مشکل که در تلویزیون های جدید سامسونگ وجود دارد این است که پنل تلویزیون بعد از گذشت 3 یا 4 سال خود به خود خراب می شود، دلیل این خرابی فرسوده شدن قطعات برد آدرس و فلت تلویزیون می باشد. کیفیت این قطعات پایین است و باعث به وجود آمدن این مشکل می شوند. معمولا خرابی پنل به این صورت است که تصویر تلویزیون به حالت سرمه ای رنگ در می آید ولی صدا باقی می ماند، در صورت به وجود آمدن این مشکل تلویزیون را خاموش کنید و با مرکز تعمیر تلویزیون تماس بگیرید، اگر تلویزیون در این حالت روشن بماند باعث آسیب دیدن به بقیه قطعات تلویزیون می شود.

 

قطع شدن تصویر تلویزیون سونی

قطع شدن تصویر تلویزیون سونی در صورتی که صدا داشته باشد ، در اکثر مواقع مربوط به برد تیکان و پنل تلویزیون می باشد. خرابی برد تیکان در تلویزیون های سونی یک عیب شایع می باشد. در بیشتر مواقع برد تیکان قابل تعمیر می باشد. معمولا هزینه تعویض برد تیکان در تلویزیون های سونی بالا می باشد، به همین خاطر سعی ما بر تعمیر این بردها می باشد. خرابی پنل نیز در تلویزیون های سونی وجود دارد، خرابی پنل به علت به آب خوردگی و نوسان برق در این تلویزیون ها ایجاد می شود. پنل تلویزیون اگر ضربه نخورده  باشد و آسیب جدی ندیده باشد قابل تعمیر می باشد.

اگر تصویر تلویزیون قطع شود و صدای تلویزیون نیز قطع شود، این خرابی بیشتر مربوط به بک لایت تلویزیون می باشد. سیستم تلویزیون های سونی با بقیه تلویزیون ها فرق می کند. یک قابلیت مهم در تلویزیون های سونی سیستم خود عیب یابی می باشد. در صورتی که تلویزیون شما خاموش شده و شروع به چشمک زدن کند، این چشمک ها نشان دهنده نوع خرابی تلویزیون می باشد. تعداد چشمک ها با می گوید که تلویزیون دچار چه خرابی شده است. به طور مثال شش چشمک مربوط به خرابی بک لایت تلویزیون می باشد. قبل از تماس با مرکز تعمیر تعداد چشمک های چراغ پاور را بشمارید.